تحميل تصميم غرفة نوم تودى وثرى دى بصيغة rlf 9 dxf art لتشيغل على مكنة cnc

تحميل تصميم غرفة نوم تودى وثرى دى

تحميل تصميم غرفة نوم تودى وثرى دى بصيغة rlf 9 dxf art لتشيغل على مكنة cnc



يُفضل العديد من الأشخاص الذين يقومون بتزيين غرفهم أو تجديدها ، بأجنحة غرف النوم مجموعات الأثاث على القطع الفردية. في اختيار واحد ، لديك بالفعل كل العناصر الضرورية لغرفتك. لديك بالفعل سرير للنوم ، وتخزين لملابسك وممتلكاتك الأخرى ، وأحيانًا مرآة / خزانة.


للحصول على القطع المثالية في غرفتك ، يجب أن تفكر في نمط حياتك والوظائف الأخرى التي تريدها في غرفتك ، بصرف النظر عن النوم والاحتفاظ بأشيائك الشخصية. هل تريده أيضًا أن يكون ملاذك الخاص للقراءة؟ هل تخطط لقضاء صباحك هنا في التحقق من البريد الإلكتروني أثناء احتساء القهوة؟ هل ترغب في الاحتفاظ بجهاز تلفزيون حتى تتمكن من الاستمتاع بالعروض الليلية أو حتى يمكنك احتضان السرير مع أطفالك أثناء مشاهدة بعض البرامج الموجهة نحو الأسرة؟ ستحدد هذه الاحتياجات والرغبات القطع التي ستحتاج إلى شرائها.



اختيار مجموعات أثاث وأجنحة غرف النوم



تحتاج أيضًا إلى قياس مساحة الأرضية الخاصة بك والتحقق من شكل غرفتك. ستجعل معرفة هذه التفاصيل من السهل عليك اختيار قطع غرفة نومك ، حيث يجب أن يكون أثاثك وأجنحة غرفة نومك بشكل مثالي من نفس حجم غرفتك.


السرير هو أفضل قطعة للعب نجمة العرض. هذا هو السبب في أن معظم مجموعات أثاث غرفة النوم تحتوي على السرير باعتباره محورها. في بعض الأحيان ، يكون السرير عبارة عن مجموعة من ألواح الرأس والقدم. يجب عليك التحقق مما إذا كان يشتمل على هيكل السرير بالكامل وفراش. يجب أن تفحص ارتفاع السرير أيضًا. في هذه الأيام ، يمكن أن تختلف الأسرّة من تصميم العالم القديم مع مراتب سميكة إلى أسرّة شرقية أنيقة تقريبًا من نوع فوتون. قرر أيهما سيكون أكثر راحة لك.


تشمل أجنحة غرف النوم قطع الأثاث التي تعتبر ضرورية ، مثل طاولات النوم خزائن الأدراج وطاولات الزينة وخزائن الملابس.


عادةً ما تحتوي طاولات النوم على أغطية المصابيح والكتب والنظارات وغيرها من أدواتك الليلية. تعتبر أو الخزانة ذات الأدراج أيضًا قطعة تأتي عادةً مع مجموعات غرفة النوم. إذا لم يكن ، فقد يتم تضمين نوع آخر من تخزين الملابس مثل خزانة الملابس أو الدولاب. إذا كنت مهتمًا بالحصول على مساحة صغيرة ، فإن أفضل ما يناسبك هو ، وهو مزيج من وخزانة ملابس.


مجموعات المطابقة هي بالفعل طريقة سهلة لإكمال غرفتك بشكل جيد. حتى مع أبسط مجموعات المفروشات ، يمكنك تحويل غرفتك إلى غرفة مثيرة للإعجاب وذات طابع شخصي عن طريق إضافة قطع صغيرة مثل كرسي صغير ومريح بجوار النافذة أو صندوق أو مقعد عند سفح سريرك. يمكنك تزيين غرفتك أيضًا بإضاءة جريئة فوق سريرك.


تذكر أن غرفة نومك هي مكانك الخاص ويجب أن تكون فريدة مثلك. لذا ، قبل أن تذهب للتسوق لشراء أجنحة غرف النوم مجموعات الأثاث ، خذ وقتًا للتفكير في الغرفة التي لديك وما تريده في تلك الغرفة.

كروس سيكشن

ده انا عايز اعمل شكل الورده بتاعتي دي الاول تمام عشان ترسم 3d في حاجه اسمها بروتكشن يعني ايه كروس سيكشن الكروس اكشن ده اللي هو لما انا ابص للفرع الورده دي من هنا ومن الناحيه دي تمام هشوف هاعمل ازاي عشان كده اللي هو الشكل اللي احنا الاثنين كده شاطره جدا في الصوره دي اكتر حاجه من استخدمها حاجه اسمها تقولي لي اللي هو قضيبين قطار

طرف من الشكل

مثلا وعندي شكل وانا باقول له كل طرف من الشكل ده انا عايزه يمشي على قضيب يعني ولا جبت الطلب ده حطيته على أول القضيب ده وكتبت الطلب ده حطيته على طول القضيب ده وقلت له امشي بيهم هيبقى هيعمل ايه هيعمل لي الشكل ده على طول الطبيب بالضبط كده هو ده اللي بيتكلم في طريقي ان انا برسم حاجه اسمها كروس سيكشن اللي هو الجو المقطوع من الاكل بتاعي لو انا عملت قطع كده اشوف الجزء ده عامل كده فانا هاديك الفلوس اكشن دوت واقول له امشي به على القضبان اللي انا رسمها لك يا ملاحظات بسيطه جدا عشان لما تيجي بس ما يكونوش سيكشن وتمشي على القضبان ما تحصلش حاجه تخليك تزهق بسرعه او تخليك ما تقوليش مش عارف اعمل او كده اول حاجه ولا حظها ان انا لما باقول له ان انت النقطه دي هتيجي هنا ونقعد هتيجي هنا معنى

حاجه بسيطه كده بس احنا نعرف يعني ايه ثري دي


تمام طبعا احنا عاملين حاجه بسيطه كده بس احنا نعرف يعني ايه ثري دي وطبعا هيقدر ضرب حاجات كثيره ولا ده يوصل ان شاء الله للي احنا عاوزه تعال نشوف مع بعض كده ازاي ورده دي ميته ازاي اتعرف عليك بالطريقه دي جميله اول حاجه هنروح طبعا على التوضيح ونعمل نمسح الاول الورده اللي احنا عاملينها دي علشان خاطر نبدأ ننفذ مره ثانيه كده احنا عملنا ملف جديد وحطينا فيه بس الراس والطوبي بتاع الورده مفيش حاجه خلاص سيبيه جميل طيب اقول حاجه اعملها






google-playkhamsatmostaqltradent